E-recepta zastąpi papierowe recepty

E-recepta zastąpi papierowe recepty

Źródło: www.centrumprasowe.pap.pl

By zachęcić Polaków do korzystania z tych narzędzi Ministerstwo Zdrowia oraz Centrum Systemów Edukacyjnych Ochrony Zdrowia rozpoczęły drugi etap kampanii edukacyjnej pt. „Internetowe Konto Pacjenta. Tu zapisuje się historia Twojego Zdrowia”. Przez ponad miesiąc w najpopularniejszych stacjach radiowych i telewizyjnych emitowane będą spoty edukacyjne.

Drugi etap kampanii wystartował na początku listopada i potrwa do 8 grudnia. Spot telewizyjny pt. „Samolocik”, którego reżyserem jest Ksawery Żuławski, dotrze do prawie 20 mln milionów Polaków.

„Od 8 stycznia wchodzi obowiązek wystawiania recept tylko w wersji elektronicznej. Tuż przed wchodzimy w ostatni etap kampanii edukacyjnej adresowanej do całego społeczeństwa. W Polsce telewizja i radio budują największy zasięg w najkrótszym czasie w grupach celowych powyżej 25 roku życia, a to oznacza, że dzięki kampanii każdy dorosły Polak dowie się o e-recepcie i Internetowym Koncie Pacjenta. Wierzę, że przekonamy do korzystania z tych nowoczesnych rozwiązań w ochronie zdrowia i młodszych, i seniorów” – podkreśla wiceminister zdrowia Janusz Cieszyński.

Kampania telewizyjna i radiowa wspierana jest przez kampanię internetową, prowadzoną od sierpnia w popularnych ogólnopolskich i regionalnych serwisach internetowych i kanałach social mediowych oraz publikacjami artykułów w prasie oraz prasie branżowej, a także kampanią w kinach. Dzięki tak szerokiej kampanii nasze spoty zobaczyło i usłyszało ponad 8 mln osób.

Kampania edukacyjna pt. „Internetowe Konto Pacjenta. Tu zapisuje się historia Twojego Zdrowia”, za której koncepcję kreatywną oraz realizację spotu radiowego i telewizyjnego odpowiada agencja reklamowa Fabryka Komunikacji Społecznej, adresowana jest do całego społeczeństwa. Jej celem jest poinformowanie o funkcjonalnościach i korzyściach, które zapewnia wszystkim ubezpieczonym e-recepta i Internetowe Konto Pacjenta – bezpłatna aplikacja Ministerstwa Zdrowia dostępna pod adresem pacjent.gov.pl. Kampania ma też zachęcić Polaków do korzystania na co dzień z rozwiązań wchodzących w skład systemu e-Zdrowie.

kom/ sic/ joz/

« powrót